***The Freedom***

با سلام
من پویا جهانیار مدیر وبلاگ و طرافدار آزادی به خصوص نرم افزار آزاد هستم.
در این وبلاگ به مطالبی مانند لینوکس,برنامه نویسی,هک و امنیت,آزادی و... خواهم پرداخت.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

ویندوز,دشمن آزادی

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ

مایکروسافت ویندوز (به انگلیسیMicrosoft Windows)، خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌هایی است که شرکت مایکروسافت آن را برای رایانه‌های شخصی (PC)، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تولید کرده‌است. این سیستم‌عامل، نسخه‌های متعددی دارد که از سال ۱۹۸۵ تاکنون به بازار عرضه شده‌اند.

از ویکی پدیای فارسی.

این سیستم عامل بطور کامل متن بسته میباشد بطوریکه فقط کارکنان شرکت مایکروسافت میتوانند این سیستم عامل را توسعه بدهند.و همین امر باعث کاهش امنیت و غیرقابل اعتماد بودن این سیستم عامل میشود.چون برخلاف گنو/لینوکس تعداد محدودی از افراد میتوانند این سیستم عامل را توسعه بدهند و اشکالات و باگ های آنرا رفع (Debug) کنند.از طرفی دیگر کسی چه میداند شاید(حتما) در داخل این سیستم عامل بک دوری برای جاسوسی وجود داشته باشد که این خطر بزرگی برای اکثر دولت هایی است که مهم ترین سیستم های آن ها از ویندوز استفاده میکنند.البته این امر برای افراد عادی(مثل من) مشکلی جدی محسوب نمیشود ولی به هر حال بهتر است این سیستم عامل نا امن و غیر قابل اعتماد را استفاده نکنیم.

البته نه این که لینوکس کاملا امن میباشد امنیت در دنیای مجازی چیز غیر ممکنی است.شاید لینوکس باگ های خطرناک تر از ویندوز داشته باشد ولی اگر اینطور باشد شما میتوانید به دلیل open source بودن سیستم عامل باگ های آن را رفع کنید!

اگر به موردی مشکوک شدید که ممکن است امنیت شما را سلب میکند(که به هیچ وجه نمیشوید)میتوانید آن مورد را حذف کنید!

ولی شما به هیچ وجه نخواهید توانست این کار هارا در ویندوز انجام دهید!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۰
پویا جهانیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی