***The Freedom***

با سلام
من پویا جهانیار مدیر وبلاگ و طرافدار آزادی به خصوص نرم افزار آزاد هستم.
در این وبلاگ به مطالبی مانند لینوکس,برنامه نویسی,هک و امنیت,آزادی و... خواهم پرداخت.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

C vs C++

چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۶ ب.ظ

                                                          

وقتی برای اولین بار به سورس کد سی پلاس پلاس گیت نگاه کردم، دو چیز باعث تعجبم شد: اول آن که کد خالص C در مقابل ++C قرار دارد. نمیدانم چرا؟ لطفا در مورد پرتابل بودن بحث نکنید. دوم هم این که ++C آشغالی بیش نیست!

                                                                                                                                             لینوس توروالدز

همان طور که میبینید خالق لینوکس آقای توروالدز تنفر خاصی نسبت به C++ دارد.به خاطر اینکه بنده دلیلی برای این سخن لینوس توروالدز پیدا نکردم یک آزمایش کوچک و ساده با زبان های C و C++ انجام دادم.من برنامه ی چاپ Hello, World را یک بار در C و یک بار دیگر در C++ بازنویسی کردم:

//Hello.c
#include <stdio.h>
void main(){
        printf("Hello, World!");
}

//Hello.cpp
#include <iostream>
using namespace std;
int main(){
      cout<<"Hello, World!";
       return 0;
}

پس از کامپایل دو فایل Hello.c و Hello.cpp به نتایج زیر برخورد کردم:

حجم فایل کامپایل شده ی Hello.c, بیست و هفت کیلوبایت و حجم فایل کامپایل شده ی Hello.cpp برابر با نهصد و سی و پنج کیلوبایت شد!حال شما فرض کنید در برنامه های بزرگ چه اتفاقی بیفتد.

البته شاید دلیلی که پیدا کردم به دلیلی که توروالدز دارد ربطی ندارد و یا شاید دلیل من اشتباه باشد به هر حال اگر دلیلش این نیست و دلیلش را میدانید لطفا به اطلاع بنده هم برسانید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۳
پویا جهانیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی